5 redenen waarom je een nieuwe website nodig hebt?

Blog afbeelding

Wanneer heb je eigenlijk een nieuwe website nodig?

Ja, die vraag is niet zo heel eenvoudig te beantwoorden. De ene website is na 3 jaar verouderd en de andere al na 1 jaar. Dat is voor iedereen verschillend.

De ene persoon doet 10 jaar met een jas en de andere wil elk jaar een nieuwe. Daar kun je ook geen tijdslimiet aanhangen.

Nu is het natuurlijk wel zo dat er verschillende argumenten zijn wanneer het tijd is voor een nieuwe website. Ik geef je hieronder 5 redenen die je mee moet nemen in je besluit of het tijd is voor een nieuwe website.

1. Je durft je website niet te laten zien!

Schaam jij je zo voor je website dat je mogelijke klanten liever naar je social media kanaal doorstuurt dan naar je website?

Dan is het wel heel erg met je website gesteld. Dit lijkt mij toch het argument om eens snel met je website aan de slag te gaan. En wat is het waar je je voor schaamt?

Bijvoorbeeld:

  • een oud logo
  • oude huisstijl kleuren
  • oude foto’s
  • aanbod is niet meer up to date
  • gewoon alles bij elkaar (kan natuurlijk ook hoor)

Probeer dat eerst eens onder woorden te brengen, zodat je ook weet wat je echt anders wil op je nieuwe website. Want als jij weet wat je wilt, dan kun je ook gerichter een vraag uitzetten bij website bouwers. Ik schreef vorig jaar een blog met 7 tips voor als je aan de slag gaat met een website bouwer, misschien heb je daar nog iets aan.

2. Je website is nog uit de vorige eeuw

Deze ligt een beetje in de lijn van de bovenstaande reden. Maar dit kan ook betekenen dat alle techniek zo erg verouderd is. Dat je elke keer bang bent dat er iets fout gaat als je wat veranderd.

De techniek gaat zo erg snel dat een telefoon van 5 jaar geleden al enorm verouderd is.

En zo is het ook met je website. WordPress heeft alleen al dit jaar al 7 updates gehad. En er staat nog zeker 1 grote WordPress release op de planning voor dit jaar.
Zo gaat het ook met je thema en plugins. 

Dan kan het zijn dat jij een aantal jaar geleden voor een thema hebt gekozen en dat het thema dan opeens niet meer interessant is voor de maker om die nog langer te onderhouden.
De overige onderdelen op de website gaan wel mee met de tijd. Maar als 1 onderdeel dan niet meer wordt bijgewerkt. Dan komt er een moment dat je website niet meer goed werkt of zelfs helemaal offline gaat.

En niet updaten is geen oplossing hé. Ook dan komt er op een gegeven moment een punt dat je website niet meer goed werkt.

3. Er komen geen bezoekers naar je website of ze verdwijnen weer heel snel

Dan is er wat anders aan de hand. Je website kan dan technisch wel in orde zijn.
Maar dan is het misschien voor bezoekers van je website niet duidelijk wat je doet. 

Of er kan natuurlijk ook iets niet goed werken op je website. Bijvoorbeeld een contactformulier wat niet verzonden of ingevuld kan worden. 

Of bij een webshop als bezoekers niks in de winkelwagen kunnen doen of er een foutmelding is bij het afrekenen.

Of wat ik ook regelmatig zie, is dat een website op laptop er prima uitziet, maar op mobiel gewoon niet te lezen is.

Natuurlijk ben jij niet blij als website eigenaar als bezoekers van je website verdwijnen. Jij wilt natuurlijk dat ze actie ondernemen. Je product kopen of contact met je opnemen om een afspraak te maken.

Je zult dus goed moeten uitzoeken of alles werkt op je website. Zie je nergens een foutmelding en is alle informatie goed te vinden voor je bezoeker.

Wil je weten hoe jouw website er door de ogen van een bezoeker eruit ziet, laat mij dan eens een Website scan uitvoeren.

4. Wat erop staat klopt al jaren niet meer

Niet alleen de techniek van een website blijft zich vernieuwen en doorontwikkelen. Maar jij als ondernemer maakt ook een groeiproces door. Jij verandert zelf, waardoor je je aanbod aanpast. Misschien verander je wel je hele bedrijf. En ga je compleet een andere richting op. 

In het laatste geval bedenken we vaak wel dat ook de website weer aangepast moet worden. Maar vaak wordt dit ook vergeten of op de langer termijn geschoven. Want ja, er moeten eerst perfecte teksten komen voor je nieuwe diensten. En o ja, die over mij pagina is toch ook eigenlijk niet meer van deze tijd. En nu we toch bezig zijn, ik ga nog niet beginnen voor er nieuwe foto’s zijn.

Uitstel gedrag allemaal natuurlijk. Maar ondertussen staat er een website waarvan de inhoud zwaar verouder is en waar je je dus voor schaamt om te laten zien. En zo zijn wij weer terug bij punt 1.

5. Wat??? Welke website

Oeff, dan hebben we echt wat te doen. 

Want dat betekend dat of je website zo verouderd was dat hij offline is gegaan. En dat je dat vervolgens maar zo hebt gelaten. Omdat je niet wist wat je nu moest doen. 

Of wat er op de website stond was zo verouderd dat offline gaan een makkelijke oplossing was. Nu kunnen bezoekers in elk geval niet meer mijn verouderde aanbod zien.

Of je hebt geen website dat kan natuurlijk ook. 

Wordt het dan niet eens tijd dat jij als ondernemer online visitekaartje krijgt. Veel potentiële klanten kijken namelijk eerst online voordat ze contact met iemand opnemen. Een professionele website helpt dan zeker. Bezoekers willen graag weten met wie ze te maken hebben, wat die ondernemer aanbied en wat andere mensen over hem of haar zeggen.

Waarom een nieuwe website?

Heb je nu bij 1 van bovenstaande reden meteen het gevoel, dit is bij mij ook zo.
Dan is het tijd voor een nieuwe website. En dat hoef je natuurlijk niet alleen te doen. Ik help je graag met jouw website ideeën om te zetten naar een goed werkende website.

Wil je met mij kennismaken, dan kun je meteen een kennismakingsgesprek inplannen.


Wil je liever eerst wat meer van mij horen wat er allemaal mogelijk is op website gebied, download dan mijn e-book: 5 website mogelijkheden waarvan andere zeiden dat moet je niet doen!

Laat een reactie achter





Laura Loos

e-mail: laura@lauraloos.nl

telefoon: 06-55863443

KvK 67818137

Btw-id NL002078218B39

Laura Loos
5.0
Gebaseerd op 30 beoordelingen
powered by Google
js_loader