Klopt je website met de werkelijkheid?

Blog afbeelding

Vol verwachten liepen wij naar het restaurant. De website en menukaart zagen er veel belovend uit en wij hadden er zin in om hier een hapje te eten.

Het was heerlijk weer, dus we namen op het terras plaats.

Het was nog vroeg, dus we namen eerst een drankje op het terras. We hadden de tijd, dus maar genieten van de zon en een glas wijn. Na een tijdje vroegen wij om de kaart, zodat we langzaamaan iets te eten konden gaan bestellen.

We kregen een beduimeld A4tje met daarop een eenvoudig menu. Dit was totaal niet wat wij verwacht hadden. Want wij hadden een Italiaans menu verwacht, zoals we op de website hadden gezien. Serveerster vertelde ons een wonderlijk verhaal. Ze probeerde dat imago los te laten. Prima natuurlijk, maar toen vertelde ik dat ik recentelijke nog deze info op de website had gezien. Ja dat klopte. Daar was ook nog wat werk te doen, want er waren ongeveer 14 sites!!

Inhoudsopgave

Verwachtingsmanagement

Voordat een klant tegenwoordig ergens langsgaat, gaat die zich eerst oriënteren op een website. Wat is het adres, hoe moet ik daarheen rijden, kan ik er makkelijk parkeren en vooral wat is er te krijgen. Bevalt de klant wat hij op de website kan vinden, dan gaan we ook echt het bedrijf bezoeken.

Want waarom een stuk rijden, als die winkel iets aanbiedt waar ik niet naar opzoek was. 

Niet alleen online moet een website snel een bezoeker overtuigen om te scrollen of door te klikken. Maar ook in het echte leven willen wij geen tijd verspillen aan zaken waar we niet op zitten te wachten.

Dat betekend dat het duidelijk moet zijn op je website wat je te bieden hebt. En heel belangrijk dat moet dus overeenkomen met je dienstenaanbod in de praktijk. 
Doe je online niet anders voor dan dat je in het echt bent.

Maak een plan bij grote wijzigingen

Ikzelf lees minimaal 1x per jaar even mijn website door. Klopt mij dienstenaanbod nog. En doe ik het nog wel zoals ik beschreven hebt. Of gaat het er in de praktijk toch wat anders aan toe. 

Gaat je je hele dienstenaanbod wijzigen, maak dan een plan hoe je die wijzigingen gaat doorvoeren. Denk aan teksten en nieuwe pagina’s voor je website, maar ook je sociale mediakanalen. En bedenk wat voor jou het beste werkt. Is dat eerst zorgen dat alles staat en dan pas je oude diensten offline halen. Of je oude diensten offline halen, je nieuwe diensten vast via sociale media promoten en ondertussen je nieuwe website pagina’s maken. 

Er is geen goed en fout, maar zorg wel dat het voor je bezoekers duidelijk is. 
Dus niet je nieuwe restaurant menu uitdelen, terwijl je het niet op je website heb gecommuniceerd.

Serveerster kon er niks aan doen

Wij hebben uiteindelijk wel iets te eten besteld, we zaten er al en de serveerster kon er natuurlijk niks aan doen. Die moest misschien dit verhaal wel vaker vertellen. 
Maar echt lekker hebben we niet gegeten. Op zich was het eten prima, maar het was gewoon niet wat wij verwacht en ons op voorbereid hadden.

Wil jij ook niet dat bezoekers aan jou bedrijf komen met verkeerde informatie, omdat je website niet klopt. Dan is het echt het moment om aan de slag te gaan met je website.
En of dit nu is met een compleet nieuwe website of je bestaande website flink onder handen nemen. Bij mij kan het allemaal. Dus plan een kennismakingsgesprek met mij in om jouw wensen te bespreken.

Laat een reactie achter