Kloppen de openingstijden op je website nog wel?

Blog afbeelding

Ik hoorde laatst toch een verhaal.
Een dame had via internet een winkel gevonden die precies verkocht wat ze zocht.
Helaas was het wel een stukje rijden, maar ze had het ervoor over.
Dus met de auto op weg naar die winkel. Vervolgens veel moeite gehad met een parkeerplek zoeken in het centrum van die stad. Maar het zou het allemaal waard zijn als ze straks het product wat ze al zo lang zocht in handen had.

Wat bleek de winkel was gesloten ivm vakantie.
Nergens op de website was dit te lezen.

En vervolgens deed ze uitgebreid verslag op sociaal media over haar frustraties over deze winkel.
Geen goede publiciteit voor dit bedrijf.

Zorg dat de informatie up to date is

Het is een kleine moeite om te zorgen dat de informatie op je website is bijgewerkt. En niet alleen je openingstijden. Maar ook je mailadres en telefoonnummer. En kun je klanten aan huis/kantoor of winkel ontvangen. Zorg dat er dan ook altijd een routebeschrijving op je website staat. Of een mooie link naar Google maps.

Maak het je klanten zo makkelijk mogelijk om contact met je op te nemen en je te vinden.
Laat een klant niet onnodig zoeken. Of zoals in het voorbeeld, voor niks na je toe komen rijden.

Verlies geen klanten door foute informatie 

Want dat gebeurt er echt. Voor jou zo 10 andere waar de info wel klopt.

En zorg dat de basisinformatie van hoe er met jou contact opgenomen kan worden ook makkelijk te vinden is en op meerdere plekken vermeld staat. 

Denk daarbij aan header (bovenkant van je website) en footer (onderkant van je website). En niet vergeten om een contactpagina in je menu te hangen. 

Geen popups!!

De mensen die mij een beetje kennen, weten dat ik (naast sliders) een hekel heb aan popups. Er zijn namelijk ook genoeg andere manieren om bijvoorbeeld een vakantie sluiting kenbaar te maken aan je klanten.
Denk bijvoorbeeld eens aan een banner in een opvallende kleur op je website.
Of boven je menu een leuke tekst zetten. Er zijn genoeg mogelijkheden waarbij een popup niet nodig is.

Je website is je visitekaartje

Zolang jij zorgt dat je je website serieus neemt en die up to date houdt. Dan weten je klanten ook dat ze bij jou altijd de laatste informatie kunnen halen. En dat jij er niet voor zorgt dat je klanten onnodig voor een gesloten deur staan.

Wees naar je klanten duidelijk en helder, dat zullen ze enorm waarderen. 

Mankeert er iets op jouw website?
Aarzel niet om met mij contact op te nemen. 
Dan zorgen we snel dat bij jou alles in orde is.

Laat een reactie achter





Laura Loos

e-mail: laura@lauraloos.nl

telefoon: 06-55863443

KvK 67818137

Btw-id NL002078218B39

Laura Loos
5.0
Gebaseerd op 29 beoordelingen
powered by Google
js_loader